V nehnuteľnostiach sme doma

Prečo sa moja nehnuteľnosť nepredáva?

Predaj nehnuteľnosti nie je otázkou jedného dňa, ale vďaka správnemu postupu pri predaji možno predaj výrazne zefektívniť. Rýchlosť predaja nehnuteľnosti záleží od mnohých faktorov. O určité nehnuteľnosti je na trhu záujem väčší a ich predajná doba je relatívne krátka, a naopak sú aj nehnuteľnosti, ktoré jednoducho čakajú na toho pravého kupujúceho a dopyt po nich je znížený. Pri predaji nehnuteľnosti je dôležité mať informácie o  situácii na realitnom trhu a najmä stanoviť reálnu cenu za svoju nehnuteľnosť.

 

 

Nie ste pokusný králik 

Nerobte z predaja svojej nehnuteľnosti test trhu! Zle stanovená cena je najhoršou chybou akej sa môžete dopustiť. Pred predajom sa treba informovať, ako sa podobné nehnuteľnosti v danej lokalite predávajú. Ujasnite si rozdiel v inzerovanej cene oproti cene, za ktorú sa nehnuteľnosť skutočne predala. Cenu ovplyvňuje mnoho faktorov. Napr.cenu bytu určuje najmä lokalita, výmera, poschodie, existencia balkónu, technický stav bytu a bytovky. Pokiaľ je v úvode predaja stanovená vysoká cena, je len veľmi málo pravdepodobné, že sa nehnuteľnosť predá podľa predstáv predávajúceho. Stáva sa z nej „ležiak“.  Je štatisticky preukázané, že najefektívnejšie sa nehnuteľnosť predáva v prvých týždňoch inzerovania. Ak sa nehnuteľnosť ponúka viac ako mesiac, šanca na predaj sa postupne znižuje, nehnuteľnosť sa stáva „okukanou“ a potenciálny kupujúci stráca záujem takúto nehnuteľnosť najmä z dôvodu predpokladaných vád.

 

Chybný marketing

Existujú však aj ďalšie dôvody nízkeho záujmu o nehnuteľnosť. Veľkú skupinu takýchto dôvodov možno charakterizovať ako chybný marketing. Môže ísť o chybu v inzertnom médiu. Často sa nehnuteľnosť prezentuje nekvalitnými fotkami alebo malým počtom fotiek. Predávajúci často podceňujú význam prípravy na predaj. Nemalo by byť nič neobvyklé upraviť nevábny vzhľad fasády domu, vykonať najnutnejšie  opravy, uvoľniť priestor interiéru vyprataním rôznych zbytočností a pod. Odporúčame interiér vymaľovať neutrálnou farbou, pokiaľ možno nie bielou alebo tmavou. Snažte sa vytvoriť dojem priestrannosti, vzdušnosti, svetlosti, tepla a vyčarujte príjemnú atmosféru. Zlý prvý dojem nikdy nevezmete späť. Ak už príde záujemca pozrieť si Váš dom alebo byt, uvítajte ho v čistom a upratanom prostredí bez bežiaceho televízoru. Ak nemá záujem, spýtajte sa na skutočné dôvody jeho nezáujmu. Prílišná pohostinnosť počas obhliadky môže skôr uškodiť, obdobne ako voľne pobehujúce zvieratá.

 

Nemajte "zlaté oči"

Predaj nehnuteľnosti spoľahlivo sabotujú nereálne očakávania predávajúceho, najmä podmienenie predaja nákupom inej nehnuteľnosti alebo pridlhý čas uvoľnenia bytu. V niektorých prípadoch až 80 percent kupujúcich stratí záujem o nehnuteľnosť, ak sa nedá nákup financovať prostredníctvom hypotéky. 

 

A na záver – odosobnite sa a neemotívne sa pozrite na vlastnú nehnuteľnosť očami kupujúceho. Ak je to pre Vás ťažké, požiadajte o takýto pohľad nás. Získate viac ako tieto dobré rady!

 

Vyhľadávanie nehnuteľností